جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

هفت جایی که ترکیه با آن مشهور شد

اشتراک گذاری در تلگرام
اشتراک گذاری در واتساپ
اشتراک گذاری در توییتر

فهرست مطالب

ترکیه کشوری با غنی است تاریخ و فرهنگ، و جاذبه های گردشگری زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. در اینجا هفت مکان وجود دارد که ترکیه به خاطر آنها مشهور است:

گالیپولی (Gallipoli)

گالیپولی شهری در نیمه ی اروپایی ترکیه و شهری است که نام آن توسط افرادی که از تاریخ آگاهند، انتخاب شده است. یکبار بازدید از گالیپولی، شما را با خاطراتی احساس برانگیز تنها می گذارد. اینجا، شهر سربازانی است که برای محافظت از گالیپولی، جانشان را فدا کرده اند. تنگه داردانل (Dardanelles) و غارهای Anzac از بهترین دیدنی های گالیپولی هستند.

گالیپولی (Gallipoli)

مسجد آبی استانبول (Blue Mosque)

استانبول قلب تپنده ی ترکیه، بزرگترین شهر این کشور و پایتخت مشهور امپراطوری رومی ها بوده است. شرایط اقتصادی، فرهنگی، تاریخی ترکیه بسیار به استانبول بستگی دارد. مسجد سلطان احمد، یک مکان تاریخی دیگر در استانبول است.

مسجد آبی استانبول (Blue Mosque)

افه سوس (Ephesus)

کمی قدم زدن به تنهایی در خیابان افه سوس کافی است تا حسی خالی از استرس را برایتان به وجود بیاورد. این شهر کهن رومی، به خاطر سازه ی آرتمیس (یکی از هفت عجایب دنیا) معروف است . مطمئنا از دیدن تئاترهای بزگ و بناهای زیبایی که در آن وجود دارد شگفت زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل در استانبول

افه سوس (Ephesus)

غذای ترکی (Turkish Food)

ترکیه به خاطر غذایش هم معروف است و نتیجه ی داشتن فرهنگ چند غذایی در این کشور، به «غذای ترکی» معروف شده است. غذای ترکی ترکیبی از غذای رومی، غذای قفقازی، آسیای میانه و غذای مدیترانه ای و بالکانی است.

غذای ترکی (Turkish Food)

تروی (Troy)

همه ی ما درباره ی داستان ادیسوس و اسب تروجان چیزهایی شنیده ایم. جنگ های تروجان در قرن های ۱۲ ،۱۳ و ۱۴ در آنجا اتفاق افتاد.اگر عاشق ادبیات هستید و یا به تاریخ علاقه مندید، از دیدن تروی لذت خواهید برد.

تروی (Troy)

درویش های چرخان کنیا (Whirling Dervishes of Konya)

رقص درویش های چرخان، نوعی رقص روحانی است که گروهی از مسلمانان سوفی ای که همه ی زندگی شان را صرف عبادت و تقدس گرایی کرده اند، انجام می شود. وقتی شروع به رقص می کنند، تنها کلمه ای که به ذهن و قلبشان خطور می کند، کلمه ی Allah است. چیزی که ما می بینیم رقص است اما چیزی که آنها اعتقاد به انجامش دارند، چرخش و چرخش تا رسیدن به حقیقت.

درویش های چرخان کنیا (Whirling Dervishes of Konya)

پاموک کاله (Pamukkale)

یکی دیگر از دیدنی های این لیست ما، پاموک کاله نام دارد. پاموک کاله به معنای «قصر پنبه ای» است و ۱۷ حوض آب گرم دارد که درجه حرارتی معادل ۳۵ تا ۱۰۰ درجه ی سانتیگراد دارند و به خاطر جلوه ی خاصی که دارد، از آن، در فیلم های زیادی استفاده شده است.

پاموک کاله (Pamukkale)

این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *