جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دانشگاه بیکنت / Beykent University

اشتراک گذاری در تلگرام
اشتراک گذاری در واتساپ
اشتراک گذاری در توییتر

فهرست مطالب

دانشگاه بیکنت یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه است که توسط آدم چلیک بیکنت در سال 1997تأسیس شده است.
این دانشگاه در چهار پردیس بسیار مجهز واقع در مناطق مرکزی استانبول، آموزشی استاندارد با چشم اندازی نوآورانه به دانشجویان خود ارائه می دهد.

شهر: استانبول
نوع دانشگاه : خصوصی
رتبه دانشگاه در ترکیه: 64
زبان تحصیل: ترکی ، انگلیسی ، روسی
مورد تأیید وزارت بهداشت ایران می باشد .

دانشگاه بیکنت

امکانات:

برخی از مزایا و امکاناتی که دانشگاه بیکنت استانبول در اختیار دانشجویان خود قرار میدهد : به رسمیت شناختن مدرک دانشگاه بیکنت توسط اتحادیه اروپا با برچسب مکمل دیپلمکمک هزینه برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی برای یک سال اضافی که در دوره عادی تحصیل آنها حساب نمیشود.بورسیههای تحصیلی منحصر به فرد برای فارغالتحصیلان مؤسسات آموزشی بیکنت ارائه فرصتهای کارآموزی به دانشجویان و پشتیبانی از آنان همکاری با بخشها و صنایع برای توانمندسازی دانشجویان به منظور ایجاد پروژههای عملی در راستای پاسخگویی به خواستههای بخشهای مورد نظر در حین تحصیل.هدایت شغلی و خدمات مشاوره روانشناختی و راهنمایی دانشجویان و فارغالتحصیلان فعال برای حمایت از پیشرفت شخصی و حرفهای آنهااسکان در خوابگاههای نزدیک به پردیسهای دانشگاهیفراهمآوری امکان کار برای دانشجویان به عنوان دستیار در خدمات اداریفرصت خودشناسی و کشف مهارتهای فردی از طریق عضویت در 86 باشگاه دانشجویی مختلففرصت بازی در تیمهای ورزشی که در سطوح ملی و بینالمللی افتخارات زیادی کسب کردهاند.دسترسی سریع و آسان به دانشگاه با وسایل حمل و نقل عمومی شهر استانبول.
بیش از ۶۰ لابراتوار علمی و آموزشی
۱۱ ورزشگاه و باشگاه ورزشی
زمین های متعدد فوتبال، بسکتبال، والیبال و …
کتابخانه های عظیم با ظرفیت بیش از ۳۰۰ هزار کتاب
چندین سالن کنفرانس مجزا
بیش از ۹۰ ورکشاپ
بیش از ده آمفی تئاتر
خوابگاه مدرن این دانشگاه در منطقه ایازاغا در پردیس مسلک ایاز آغا واقع شده است، یک منطقه بسته به مساحت 6000 متر مربع را پوشش می دهد.
در فاصله چند قدمی پردیس، خوابگاه دارای 121 اتاق است. هر روز صبح در طول دوره تقویم تحصیلی برای دانش آموزان خود سرویس صبحانه ارائه می شود. اتاق ها هر روز هفته برای راحتی دانش آموزان تمیز می شوند.

بیشتر بخوانید: دکترای روانشناسی در ترکیه

دانشگاه بیکنت

تاریخچه:

بنیاد آموزشی Adem Çelik Beykent توسط Adem Çelik در استانبول در سال 1996 با هدف آموزش، تحقیق و توسعه علمی، فرهنگی، بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی بنیان نهاده شد. به باور این بنیاد، بزرگترین منبع ثروت یک کشور نیروی انسانی آموزش دیده آن است. بدین ترتیب دانشگاه بیکنت در سال 1997 توسط بنیاد آموزش آدم چلیک بیکنت به عنوان یک دانشگاه خصوصی در شهر استانبول تأسیس شد.بیکنت در 3 پردیس مجزا، با 9 دانشکده، 2 مدرسه عالی، 1 مدرسه فنی حرفهای، 2 مؤسسه تحصیلات تکمیلی، سیستم آموزش از راه دور و 9 مرکز تحقیقاتی، به نزدیک 30,000 دانشجو که 50 درصد آنها بورسیه تحصیلی هستند، خدمات آموزشی ارائه میدهد. دانشگاه بیکنت برنامههای آموزشی خود را در زبان ترکی و انگلیسی ارائه میدهد که برخی از این برنامهها همزمان از دو زبان استفاده میشود بهطوری که 30 درصد آنها انگلیسی است.

دانشکده ها:

دانشگاه خصوصی بیکنت 9 دانشکده دارد:
۱)دانشکده علوم بهداشت
۲)دانشکده پزشکی
۳)دانشکده دندانپزشکی
۴)دانشکده علوم و هنر
۵)دانشکده هنرهای زیبا
۶)دانشکده حقوق
۷)دانشکده اقتصاد و علوم اداری
۸)دانشکده ارتباطات
۹)دانشکده فنی و مهندسی و معماری
دانشگاه بیکنت طیف گستردهای از رشتههای دانشگاهی را پوشش میدهد که در ادامه برخی از پر طرفدارترین آنها را نام میبریم. همچنین توجه داشته باشید این دانشگاه در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی شهرت بسیاری دارد.
۱)پزشکی
۲)دندانپزشکی
۳)فیزیوتراپی و توانبخشی
۴)پرستاری
۵)مامایی
۶)حقوق
۷)مهندسی مکانیک
۸)مهندسی عمران
۹)مهندسی کامپیوتر
۱۰)دامپزشکی
۱۱)مدیریت بازرگانی
۱۲)مهندسی برق و الکترونیک
۱۳)علوم سیاسی
۱۴)جامعهشناسی
۱۵)معماری

دانشگاه بیکنت

شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی:

زبان آموزشی دانشگاه بیکنت ترکی، انگلیسی و روسی می باشد. دانشجویانی که به زبان های ارائه شده ( ترکی، انگلیسی، روسی ) تسلط کافی نداشته باشند می بایست یک دوره یک ساله جهت تسلط بر زبان مورد نظر در دانشگاه بگذرانند.شرایط پذیرش در این دانشگاه برای رشته هایی که به زبان ترکی ارائه ی شود به شرح زیر خواهد بود:
۱)دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی : ارائه مدرک سطح C1 از تومر یا YOK
۲)دانشجویان سایر رشته های تحصیلی : ارائه مدرک سطح B2 از تومر یا YOK
مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی با معدل 10 برای رشتههای غیرپزشکی و حداقل 11 برای رشته پزشکی ارائه نتایج آزمون یوس (YOS) و یا یکی از آزمونهای بینالمللی مانند “SAT” مزیت محسوب میشوند؛ برای قبولی در آزمون یوس، حداقل امتیاز 50 برای رشتههای غیرپزشکی و امتیاز بالای 65 برای رشتههای پزشکی و دندانپزشکی لازم است. ارائه مدرک مهارت زبان ترکی تومر (TOMER) و یا موسسه یونس امره برای رشتههای به زبان ترکی؛ سطح B2 برای رشتههای غیرپزشکی و سطح C1 برای رشته پزشکی
ارائه مدرک زبان انگلیسی برای رشتههای به زبان انگلیسی

مدارک و شرایط ورود :

  • کسب حداقل نمره ۷۵ در آزمون YDS یا E-YDS
  • کسب حداقل نمره ۷۵ در آزمون YOK DIL
  • کسب حداقل نمره ۹۰ در آزمون تافل
  • کسب حداقل نمره ۷۵ در آزمون PTE
  • کسب حداقل نمره A در آزمون CAE
  • کسب حداقل نمره C در آزمون CPE
  • پر کردن فرم درخواست آنلاین
  • دیپلم دبیرستان و ترجمه رسمی آن به ترکی یا انگلیسی: اصل دیپلم دبیرستان و ترجمه رسمی آن (ترکی یا انگلیسی) کسانی که هنوز دیپلم خود را دریافت نکردهاند
  • باید یک نامه رسمی از دبیرستان خود (گواهی فارغالتحصیلی موقت) بارگذاری کنند که تاریخ فارغالتحصیلی و معدل مورد انتظار دانشگاه مشخص شده باشد
  • بارگذاری شناسه رسمی یا صفحه گذرنامه که اطلاعات هویتی را نشان میدهد.
  • ارائه دیپلمهای بین‌المللی مانند Abitur، IB، GCE مصوب شورای آموزش عالی یا آزمونهای بین‌المللی مانند SAT که در دو سال گذشته گرفته شده باشد.
  • ارائه مدارک زبان ترکی و یا انگلیسی بسته به زبان آموزشی رشته مورد نظر .

این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *