جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دانشگاه اسکودار 2024-2025 | Üsküdar University

دانشگاه اسکودار ترکیه
اشتراک گذاری در تلگرام
اشتراک گذاری در واتساپ
اشتراک گذاری در توییتر

فهرست مطالب

محال ممکن است که تعریف دانشگاه اسکودار ترکیه را به خاطر یکه‌تاز بودن در عرصه درمان و سلامت روان نشنیده باشید. اسکودار یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که شهرت آن در زمینه‌های روانشناسی، روان‌پزشکی، سلامت رفتار و سلامت روان زبانزد است. در کنار این‌ها رشته‌های مهندسی و علوم انسانی فوق‌العاده‌ای را نیز ارائه می‌دهد.

شهر : استانبول
نوع دانشگاه: خصوصی
رتبه و دانشگاه در ترکیه : 42
زبان تحصیل: ترکی و انگلیسی
مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیست.

امکانات

خوابگاه: خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه Üsküdar Nakkaştepe در مرکز شهر اسکودار که یکی از مناطق تاریخی استانبول است قرار دارد. خوابگاه دانشجویی دخترانه Nakkaştepe در 200 متری پردیس دانشگاه اسکودار ترکیه قرار دارد و ظرفیت 72 دختر و 26 اتاق دارد. دانشجویان در خوابگاه می‌توانند در اتاق‌های دو، سه، چهار و پنج نفره اقامت کنند و در اتاق‌های خود به اینترنت 24 ساعته دسترسی داشته باشند. خوابگاه دخترانه Nakkaştepe با موقعیت مکانی خود در فاصله چند قدمی مترو و متروبوس Üsküdar-Çekmöy گزینه حمل و نقل مناسبی را ارائه می دهد.

دانشگاه اسکودار ترکیه

مدرن‌ترین تکنولوژی در زمینه‌های پزشکی و علمی در دانشگاه اسکودار ترکیه وجود دارد. دانشگاه اسکودار ترکیه دارای امکان تحصیل دو رشته ای را دارد،به این صورت که شما در هر یک از رشته‌های دانشگاه که تحصیل کنید، می‌توانید در طرح دو رشته‌ای دانشگاه نیز شرکت کنید و به تحصیل در یکی دیگر از رشته‌ها نیز مشغول شوید. دانشگاه اسکودار ترکیه همچنین دارای آزمایشگاه‌های تخصصی، کلوپ‌های دانشجویی، اینترنت رایگان، باشگاه‌های ورزشی، کتابخانه‌های مجهز، بانک، سالن‌های غذاخوری، کافه تریا و … نیز می باشد.

بیشتر بخوانید: دکترای روانشناسی در ترکیه

تاریخچه

دانشگاه اوسکودار (Uskudar University) را می توان در زمره یکی از جوان ترین دانشگاه های کشور ترکیه عنوان کرد که در سال 2011 تاسیس شد. این دانشگاه در استانبول است و اولین دانشگاه تخصصی در زمینه سلامت و علوم رفتاری در ترکیه می‌باشد. زمینه علمی این دانشگاه به طور تخصصی در زمینه سلامت و علوم رفتاری می باشد و دانشجویان بسیاری که علاقمند به تحصیل در این رشته هستند می توانند این دانشگاه را انتخاب کرده و برای تحصیل وارد این دانشگاه شوند. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال پذیرش دانشجو می باشد و همچنین در زمینه ژنتیک و علوم ارتباطات به صورت حرفه ای در حال فعالیت می باشد.

دانشگاه اسکودار ترکیه

افتخارات

بخش مهمی از رشد اقتصادی کشور ترکیه وابسته به دانشگاه های این کشور است. برای همین هر روز شاهد موفقیت‌ها و بهبود در وضعیت آموزش و کیفیت علمی این دانشگاه هستیم. گفته می‌شود که تا سال 2023 اسکودار در زمره دانشگاه‌های برتر دنیا قرار می‌گیرد. هدف و دورنمای دانشگاه نیز این است که به این جایگاه جهانی برسد. در حال حاضر نیز اسکودار در برخی از رشته‌ها مخصوصاً رشته‌های رفتاردرمانی و سلامت روان، یکی از بهترین‌هاست. اسکودار با دانشگاه‌های مطرح اروپایی همکاری نزدیک دارد و از یک طرف عضو برنامه اراسموس است.

دانشکده ها

  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده پزشکی
دانشگاه اسکودار ترکیه

موسسات

  1. موسسه اعتیاد و علوم پزشکی قانونی
  2. موسسه علوم
  3. موسسه علوم بهداشتی
  4. موسسه علوم اجتماعی
  5. مؤسسه مطالعات تصوف
  6. هنرستان های فنی و حرفه ای

شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی

شرایط عمومی برای پذیرش اسکودار استانبول در وب‌سایت رسمی دانشگاه به شرح زیر است:

  1. اصل مدرک دیپلم یا گواهی فارغ التحصیلی از این دوره
  2. نتیجه آزمون ASPC (که مخفف مرکز ارزیابی انتخاب و جایگزینی می‌باشد)
  3. برای داوطلبانی که می‌خواهند در رشته کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی شرکت کنند، باید گواهینامه رانندگی و گواهی سلامت جسمانی از جمله وزن و قد کافی و سلامت روانی‌شان را باید از بیمارستان‌ها یا بیمارستان دانشگاه گرفته باشند.
  4. وضعیت نظام وظیفه داوطلبان باید مشخص شده باشد.
  5. بعد از درخواست آنلاین باید برای مرحله حضوری نیز بر طبق تقویم آموزشی که برای رشته‌ها و دانشکده‌های مختلف اعلام شده است اقدام کنید.
دانشگاه اسکودار ترکیه

دو شرط مهم دیگر برای گرفتن پذیرش دانشگاه اسکودار ترکیه

  1. کسب حداقل نمره 1000 در آزمون ورودی SAT
  2. حداقل معدل دو دوره دیپلم و پیش دانشگاهی باید 12 باشد.

شرایط و مدارک لازم

  1. ارائه مدرک دیپلم معتبر و ترجمه آن به زبان ترکی یا انگلیسی
  2. ارائه ریز نمرات 4 سال آخر دوره دبیرستان و ترجمه معتبر آن به زبان ترکی یا انگلیسی
  3. عکس 3*4.
  4. شرکت در آزمون ورودی دانشگاه
  5. ارائه پاسپورت معتبر
  6. پر کردن فرم درخواست پذیرش به صورت آنلاین
  7. انگیزه‌نامه
  8. توصیه‌نامه

این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *