جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول

اشتراک گذاری در تلگرام
اشتراک گذاری در واتساپ
اشتراک گذاری در توییتر

فهرست مطالب

یکی از شهرهایی که مقصد گردشگری خیلی از مردم جهان به خصوص ایرانیان است استانبول هست.

از حق هم نگذریم استانبول واقعا شهر قشنگی است و مکان ها و جاهای دیدنی زیادی دارد که شاید مثل آن را بتوان در برخی از شهرها دید ولی تجربه کردن تمامی این مجموعه زیبایی ها فقط در استانبول است که میتوان به صورت یک جا دید.

دریاچه ساپانجا

۱)دریاچه ساپانجا: اولین جایی که در این لیست به شما معرفی میکنیم دریاچه ساپانجا میباشد.دریاچه ساپانجا مکانی بسیار زیباست که میتونید در محیطی آرام در کنار دریاچه ای زیبا به استراحت و تفریح بپردازید.
این دریاچه در حاشیه استانبول قرار دارد و باید با ماشین یا تور یک روزه ساپانجا به این مکان رفت.

آکواریوم استانبول

۲) آکواریوم استانبول: دیدن ماهیهای زیبا و اکوسیستم دریایی همیشه جذاب بوده.اگر شما به تماشای دنیای زیر اب علاقه دارید پیشنهاد میکنم آکواریوم استانبول را از دست ندهید.در اکواریوم استانبول علاوه بر ماهی های رنگارنگ میتوانید از نزدیک 17 نوع از بزرگترین کوسه های دنیا را به صورت زنده ببینید.

همچنین تانک مخصوص پنگوئن ها فضای منحصر به فرد خودش را دارد و میتوانید ساعت ها از تور آکواریوم استانبول لذت ببرید.

موزه باستان شناسی استانبول

۳)موزه باستان شناسی استانبول: این موزه به معنای واقعی تمامی تاریخ قستنطنیه ( استانبول قدیم ) و تمامی شهر ها و کشورهای اطراف خود را به نمایش گذاشته است.در این موزه شما میتوانید اثار باستانی از قستنطنیه، روم، یونان، بابِل را ببینید.موقعیت قرار گیری این موزه در جنوب کاخ توپکاپی قرار دارد و شما به راحتی میتوانید به هر سه بخش این موزه دسترسی داشته باشید.سبک معماری این موزه به صورت نئوکلاسیک است که به زیبایی هر چه تمام تر اجرا شده است.بسیاری از تابوت های شاهان پیشین عثمانی و روم باستان که بسیار آثار نفیسی هستند در این موزه قرار گرفته اند.

موزه رحمی کوچ

۴)موزه رحمی کوچ: اگر شما هم به ماشین های کلاسیک علاقه دارید قطعا به این موزه سر میزنید.موزه رحمی کوچ ( Rahmi M. Koç Müzesi ) که با تلاش آقای کوچ شکل گرفته شده است تعداد زیادی ماشین کلاسیک به همراه یک زیردریایی جنگ جهانی و هواپیمایی قدیمی را شامل میشود.علاوه بر میان میتوانید در کافه کنار این موزه نیز از منوی لذیذشان لذت ببرید.این موزه علاوه کلکسیونی بودن، باعث هیجان انگیز بودن برای افراد دوستدار خودرو و ماشین باز ها میشود.برای رفتن به این موزه جذاب و دوستداشتنی در محله بی اغلو کافیه عبارت ( Rahmi M. Koç Müzesi ) را در گوگل مپ سرچ کنید.هزینه ورودی این موزه در حال حاضر برای هر نفر 60 لیر است.

بیشتر بخوانید: هفت جایی که ترکیه با آن مشهور شد

قلعه دختر

۵) قلعه دختر: یکی از مکان دیدنی در استانبول قلعه دختر است.قلعه دختر یکی از فانوس های دریایی استانبول است که در نزدیکی اسکله اسکودار قرار دارد.البته در حال حاضر این قلعه تبدیل به مکانی تفریحی شده است و رستورانی که در زیر این فانوس دریایی قرار دارد میتوانید استفاده کنید.برای رفتن به این قلعه باید خودتان را به اسکله اسکودار برسانید.از آنجا با پرداخت مبلغی کم میتوانید سوار کشتی شده و به جزیره برسانید.

باسیلیکا

۶)باسیلیکا: یکی از قدیمی ترین آب انبارهای ترکیه به نام باسیلیکا است که در استانبول واقع شده است.این آب انبار که توسط شهرداری استانبول مرمت و بازسازی شده و با نورپردازی بسیار چشم نواز میتوانید ساعت ها شما را سرگرم کند.با ورود به این موزه عظمت و شکوه این موزه شما را در خود فرو میبرد و زیبایی خیره کننده و باستانی آن شما را مجذوب خود میکند.

مسجد ایاصوفیه

۷)مسجد ایاصوفیه: این مسجد که به تازگی دوباره به صورت مسجد نیز قابل استفاده شده است یکی از مکانهای تاریخی در استانبول است.مسجد ایاصوفیه از زمان روم باستان بوده و تا به امروز به صورت کامل حفظ شده است.معماری این بنا بسیار چشمگیر بوده و البته منظره این مسجد به دلیل ارتفاعی که دارد بسیار زیباست.

قلعه روملی حصاری

۸)قلعه روملی حصاری: این بنای تاریخی در سال 1452 ساخته شده است به زمان قرون وسطی برمیگردد.این قلعه در واقع ظرف مدت فقط 4 ماه ساخته شده بود.اهمیت این قلعه در زمان فتح قستنطنیه بسیار زیاد بود و باعث میشد تا موقعیت کشتی های رومی را به راحتی مشخص کند.امروزه این بنای تاریخی علاوه بر بازدید عمومی باعث شده تا بسیاری از فستیوال ها و کنسرت های استانبول در این مکان زیبا و تاریخی برگزار شود.

جزایر پرنس

۹) جزایر پرنس: اینجا مکانی زیبا و آرام است که میتوانید یک روز کامل سفر خود را بهش اختصاص دهید.این جزیره که در فاصله کمی از اسکله قرار دارد محل بسیار زیبا، سرسبز و شیک میباشد.دوچرخه سواری یکی از مفرح ترین کارهایی است که میتوانید در این جزیره انجام دهید.ورود خودرو به این جزیره ممنوع است.توجه داشته باشید برای استفاده از تمامی امکانات جزیره بهره مندی از یک تور مناسب جزایر پرنس الزامی است.

کلیسای چورا

۱۰) کلیسای چورا: در استانبول کلیساهای زیادی را میتونید پیدا کنید که همگی آنها زیبایی خاصی را در خود دارند.اما کلیسای چورا به خاطر دیوار نگاره های زیبا و قدیمی آن بسیار معروف است.نقاشی هایی که در این کلیسا اجرا شده است مربوط به دوره بیزانس اروپا هست که تصاویری از حضرت مسیح و حضرت مریم را ترسیم کرده اند.همچنین دو لوح از زمان حضرت موسی در این کلیسا نگهداری میشود.در نهایت پیشنهاد میشود این بنای مربوط به قرن 14 ام را ا نزدیک ببینید.

این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *