جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ارزان ترین دانشکده های دولتی ترکیه برای تحصیل

اشتراک گذاری در تلگرام
اشتراک گذاری در واتساپ
اشتراک گذاری در توییتر

فهرست مطالب

برخی از دانشگاه‌های دولتی در ترکیه علاوه بر اینکه اعتبار بالایی دارند، شهریه بسیار پایینی از دانشجویان دریافت می‌کنند.

دانشگاه میمار سینان (Mimar Sinan)

دانشگاه هنرهای زیبای میمار سینان یک دانشگاه دولتی در ترکیه است که به آموزش عالی هنرهای زیبا اختصاص دارد. این دانشگاه در محله فیندیکلی استانبول قرار دارد.

دانشگاه Mugla Sitki Kocman

دانشگاه Mugla Sitki Kocman در سال ۱۹۹۲ به‌عنوان یک دانشگاه دولتی با چهار دانشکده تأسیس شد: دانشکده هنر، علوم و علوم انسانی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشکده آموزش فنی و دانشکده شیلات.

هدف این دانشگاه، حمایت از آموزش و پژوهش معاصر در زمینه‌های مختلف علوم اجتماعی، طبیعی، تربیتی و همچنین هنر و علوم انسانی همراه با آموزش حرفه‌ای است.

دانشگاه مصطفی کمال

دانشگاه مصطفی کمال که در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط روستایی شهر بزرگ آنتاکیا، هاتای قرار دارد.

دانشگاه نیر ایست (Near East)

دانشگاه نیر ایست که در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد، در نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی قرار دارد. این دانشگاه به‌عنوان یک مؤسسه آموزش عالی بین‌المللی، با استخدام اساتید باتجربه، گسترده‌ترین فرصت‌های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به بیش از ۲۶ هزار دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: دکترای روانشناسی در ترکیه

دانشگاه نیر ایست ۱۶ دانشکده دارد که اکثر آن‌ها در ترکیه هستند. این دانشگاه شامل ۲۲۰ بخش و رشته، چهار مدرسه تحصیلات تکمیلی با حدود ۲۰۰ دوره تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد و چهار دبیرستان و ۲۸ مؤسسه تحقیقاتی می‌شود.

دانشگاه نیگده (Nigde)

این دانشگاه در مرکز آناتولی ترکیه که از مناطق معروف این کشور است و در شش کیلومتری نیگده قرار گرفته است. دانشگاه نیگده بیش از ۱۴ هزار دانشجو و بیش از ۱۱۰۰ پرسنل دارد.

دانشگاه اوکان (Okan)

دانشگاه اوکان در استانبول، تنها شهر اروپایی-آسیایی ترکیه، قرار دارد. این دانشگاه با هشت هزار دانشجو یکی از پویاترین دانشگاه‌های ترکیه است. دانشگاه اوکان ۵۲ رشته در مقطع کارشناسی، ۲۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و پنج رشته در مقطع دکتری ارائه می‌دهد.

دانشگاه دجله (Dicle ،Tirgris)

این دانشگاه یک مؤسسه تحقیقاتی و آموزش عالی در دیاربکر است. در این دانشگاه می‌توانید در رشته‌های مختلف مانند معماری، هنر و طراحی، علوم زیستی، بازرگانی، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی عمران، تاریخ، اقتصاد، مالی و حسابداری، زبان، پزشکی، فیزیک، حقوق و… تحصیل کنید.

دانشگاه Dokuz Eylül

DEU یک دانشگاه پویا است که با ۱۴ دانشکده، ۱۰ مؤسسه و دانشکده تحصیلات تکمیلی، سه مدرسه، یک هنرستان دولتی، هفت مدرسه حرفه‌ای و ۵۴ مرکز تحقیقاتی به رشد خود ادامه می‌دهد.

دانشگاه Dumlupinar

دانشگاه Dumlupınar یکی از جدیدترین دانشگاه‌های ترکیه است که در سال ۱۹۹۲ شروع به کار کرد. این دانشگاه روابط نزدیکی با دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه ویرجینیا در ایالات‌متحده، دانشگاه برونل در بریتانیا، دانشگاه پچ در مجارستان و دانشگاه‌های واقع در کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق دارد.

این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *