جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دکتری پرستاری در ترکیه

اشتراک گذاری در تلگرام
اشتراک گذاری در واتساپ
اشتراک گذاری در توییتر

فهرست مطالب

دوره دکتری پرستاری در ترکیه به طور کلی شامل ۸ ترم است؛ ۴ ترم اختصاص به دروس نظری و ۴ ترم به دروس عملی دارد. در این دوره دانشجویان با مطالعه دروس تئوری و شرکت در تمرینات عملی، مهارت‌های لازم برای موفقیت در حوزه پرستاری را تقویت می‌کنند. دوره دکتری پرستاری در ترکیه به طور معمول در سه نیمسال تحصیلی به پایان می‌رسد، مشروط بر اینکه دانشجویان تمام واحدها و دروس مشخص شده در برنامه آموزشی را به اتمام برسانند.این برنامه‌ها در گروه های زیر تعریف می‌شوند:

پرستاری داخلی
پرستاری روانپزشکی
پرستاری بیماری های جراحی
پرستاری بهداشت و بیماری های کودک
پرستاری بیماری های زنان
مبانی و مدیریت پرستاری

پرستاری یکی از مشاغل پرطرفدار و مهم در کشور ترکیه به شمار می‌رود. در این رشته، فرصت‌های شغلی فراوانی در انتظار علاقه‌مندان به پرستاری وجود دارد. پرستاران در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های پزشکی و مراکز بهداشتی فعالیت می‌کنند و دارای نقش مهمی در خدمت به جامعه و بهبود سلامتی مردم هستند.علاوه بر محیط‌های بیمارستانی و کلینیکی، پرستاران در ترکیه می‌توانند در مراکز توانبخشی، مراکز سرپایی، خانه‌های سالمندان و حتی در خدمات بهداشتی در خانه‌ها مشغول به کار شوند. این تنوع در زمینه‌های کاری باعث شده که پرستاران با توجه به تخصص‌ها و علاقه‌های خود، محیطی را برای توسعه حرفه‌ای خود انتخاب کنند.

خلبانی در ترکیه بیشتر بخوانید: رشته خلبانی در ترکیه

پرستاران در ترکیه مطابق با قوانین کاری کشور، حداقل ۴۵ ساعت در هفته فعالیت می‌کنند. این شرایط کاری به همراه مزایایی نظیر بیمه تامین اجتماعی و مرخصی ایجاد اطمینان برای پرستاران می‌کند. حقوق پرستاران در ترکیه به صورت متوسط به بالاست و به علاوه، بازار کار پویا و پیچیده‌تر از پیش، فرصت‌های شغلی فراوانی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته ارائه می‌دهد.

بهترین دانشگاه های برای رشته پرستاری:

این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *